annelijnaupair.reismee.nl

Week 8: Ik ben er pas kort, maar ook weer niet.

Een nieuwe week en dat betekend dat het alweer week 8 is in Engeland. Het klinkt kort, maar het is ook voorbij gevlogen. Deze week begonnen de kinderen weer met school, dus alles was weer zoals “normaal”. Ik had gelijk om 9:15 mijn fitnessclass barre concept. Ik had daarna gelijk een lunch ingepland met een andere au pair uit Oostenrijk maar had er niet over nagedacht dat ik misschien te weinig tijd zou hebben. Dus ik kwam thuis om 10:45 van de fitness, gedoucht en gelijk door naar Epsom waar we hadden afgesproken. Het was zo druk in Epsom dat ik te laat was maarja had een goede reden want zat vast in het verkeer. We hebben samen een kop thee gedronken en ik ben om half 2 weer terug naar huis gereden, omdat ik de kinderen moest ophalen en na school ze gelijk door moesten naar zwemmen. Dus niet alleen een snack mee naar school maar ook de hele zwem tas met sandwiches voor na het zwemmen. Dus in de auto kon ik even op adem komen van al het heen en weer geren. Na het ophalen gelijk door naar zwemles. Rond 6 uur waren we weer thuis en moest Lucas nog in bad en dan is het alweer 7 uur en gaan de kids naar bed. Dit was nog eens een druk begin van de week.

Dinsdag had ik een lunch gepland met Vanessa, een afscheidslunch omdat zij woensdag naar huis gaat. We hebben het zoals altijd heel gezellig gehad. Ook even een polaroid foto gemaakt (zodat ik de camera ook nog een beetje blijf gebruiken, en het is een leuke herinnering). Ze heeft mij ook al verjaardagscadeau gegeven maar daar staat op: pas open maken op 29 november, dus dat staat nu in mijn kamer mij aan te staren tot ik het open mag maken. Ik ga haar wel missen maar we houden contact. Nadat ik terug kwam heb ik de snack gemaakt en ging ik de kinderen weer ophalen van school. Ook had ik deze avond babysit avond.

Woensdag had ik een rustige ochtend wat ik ook wel nodig had na al die drukke momenten van de afgelopen dagen/week. Toch ben ik even naar Cobham gereden voor een paar postzegels en een paar andere dingen. Rond 14:45 heb ik de kids alle 2 weer opgehaald van school en de rest van de dag geholpen ook had ik vandaag babysitavond.

Donderdag had ik een soort van vrije dag. Voelde mij ook niet zo lekker dus het kwam goed uit dat ik rustig dagje had. Maar rond 11 uur heeft Bernice mij naar Putney gereden om het daar even te laten zien en ik er al een keer ben geweest (voor het geval dat het verhuizen doorgaat dat ik al een beetje weet hoe het daar in elkaar zit). Ik heb gelijk even kennis gemaakt met de verschillende winkels. Putney ligt aan de rivier de Thames dus heb daar langs gelopen en voelde mij al iets beter met de frisse lucht. Rond half 2 ben ik op zoek gegaan naar het station en de underground om gelijk daar ook maar kennis mee te maken. Er gaat een trein 6 keer in het uur dus dat is nog al een verandering met 2 keer in het uur wat we nu hebben hier in Oxshott. Ik snap wel dat ze iets dichter naar London willen en betere aansluiting willen hebben met de trein naar London. Het is een leuk stadje en je hebt alles wat je nodig hebt in de stad zelf en dat heb je hier in Oxshott ook niet. Vanaf 6 uur had ik een paar uurtjes dat ik even op de kinderen moest letten, maar dit ging en was prima te doen.

Vrijdag werd ik in de ochtend wakker met een zere keel en mijn hoofd zat vol en was zwaar. Dus maar goed dat ik niet echt iets had gepland om te doen. Na een beetje rustig aan doen en kleuren voelde ik mij iets beter en kon ik Lucas ophalen van school. Annelise had een playdate dus die kwam pas later thuis. Dus ik had de hele middag met Lucas nouja hele middag vanaf 16:20 tot 18:30. En daar zit dan ook avondeten en bad bij in. Na mijn eigen avondeten ben ik gelijk naar boven gegaan om te slapen omdat ik mij toch niet zo prettig voelde.

Zaterdag moest ik werken van 13:00 tot ongeveer 21:15. In de ochtend ben ik in bad gegaan om te hopen dat mijn verkoudheid dan iets zou afnemen en ik mij beter zou voelen. Niet helemaal maar goed. Om 13:00 gingen de ouders weg om Jasper op te zoeken en met hem naar de bios te gaan. Ook ben ik samen met Annelise en Lucas naar de bios geweest. De film Paddington 2, ik kende het verhaal niet echt van Paddington (nu dus wel) en was een leuke film. We moesten hiervoor wel naar Guildford dus een stukje rijden, maar dit ging natuurlijk helemaal prima. En stress van te voren was niet nodig zoals altijd :). We waren rond 18:00 thuis. Dus de kinderen konden nog even spelen voor ze naar bed moesten. Na mijn eten ben ik weer gelijk naar boven gegaan zodat ik in bed kon en kon slapen wanneer de ouders thuis kwamen. Ze waren thuis rond 21:15 dus dat was erg fijn en kon ik gaan slapen.

Vandaag was ik vrij. De eerste dag vanaf 22 oktober (en toen ben ik toch ergens heen geweest) dat ik weer echt een dag heb met helemaal niks gepland. Dit is heel fijn maar heeft ook zijn minpunten zeker als je je niet lekker voelt. Je gaat nadenken over thuis. Je wil graag een knuffel van je ouders omdat je je niet lekker voelt. Dus wat ga je hele dag dan doen om toch een beetje afgeleid te zijn. Nou ik zal het je zeggen: hele dag met joggingbroek aan in bed met muziek op, films kijken, kleurboek erbij, soms even naar beneden voor een kop thee en wat eten en dan weer naar boven. Verder het filmpje wat ik maak voor deze reis maken en het boekje wat ik bijhoudt ook bijwerken. Dan is je dag toch weer aardig gevuld. Dit was een dag wat ik aan de ene kant nodig had maar aan de andere kant laat het je ook veel nadenken en ik weet niet of dat een goed idee is. Maar waarschijnlijk als ik morgen weer bezig ben en mij weer beter voel gaat het vast weer beter. Bedankt voor het lezen en zie je hopelijk volgende week :)!

Reacties

Reacties

Wouter

Hey Anne, Hoop dat je je komende week wat beter voelt. Stiekem een beetje fijn dat je ons mist :-) Succes komende week met alles. We horen het wel weer.

Suus

Beterschap!! Ik hoop dat je snel weer opknapt. Knuffel!

Helma

Hoi Annelijn!
ik moet je eerlijk bekennen dat ik pas vandaag je blog heb gelezen (was ook in de veronderstelling dat je pas eind okt zou vertrekken) Goed verhaal hoor! Ups & downs, begrijpelijk, maar moedig en stoer. Geweldige ervaring lijkt mij en wordt alleen nog maar beter...!

Liefs en groetjes, ook aan je ouders,

Helma

P.s Heb jij je fluit mee?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active