annelijnaupair.reismee.nl

Week 6: Ouders op bezoek

Deze week komen mijn ouders langs!!!!! Jaaaa wat een feest. Maar eerst had ik de maandag nog een werkdag. In het begin vond ik het heel raar om te zeggen dat als ik moest oppassen of op de kinderen moest letten ik aan het werken ben, maar dat is het wel ik werk als ik op de kinderen pas/let. Maar goed eerste dag van de week maandag een dag oppassen. Eerst had ik in de ochtend 'barre concept' soort fitness. Leek erg op ballet en was erg leuk om zoiets weer een keer te doen. De verschillende bewegingen waren herkenbaar en zelfs de namen waren hetzelfde. De rest van de dag met de kinderen opgetrokken. Ook was Jasper in de middag thuis waardoor er toch een ander soort sfeer is (wel een leuke sfeer :)).

Dinsdag was het dan zover, tijd om mijn ouders op te halen van het vliegveld Gatwick. Doordat ik al een keer geoefend had met de weg was het best makkelijk. Kon alles goed vinden en een parkeerplek was ook makkelijk te vinden. Ik liep naar de aankomsthal en er stond op het bord dat ze al werden verwacht om te landen, waardoor ik natuurlijk dacht oh dan zijn ze er zo. Maar nee, 30/40 minuten gewacht en dat duurt dan lang. Het is raar om te wachten op je ouders op het vliegveld, meestal is het andersom ben ik degene die komt of gaat. En na het lange wachten kwamen ze door de deur het voelde gelijk weer goed, beetje raar maar ook goed, gelukkig. Dikke knuffels gegeven en daarna teruggereden naar mijn plaatsje om daar een beetje de omgeving te laten zien. Lekker lunchen natuurlijk en daarna op weg naar het vakantie huisje in Bexhill on sea. Door het vele praten ook soms verkeerd gereden, maar wat maakt het dan uit. We zitten in een schattig huisje, erg klein maar super leuk.

Woensdag hebben we een dag zonder auto gedaan. We zijn naar het strand gelopen en zijn langs de zee naar het centrum van het dorpje gelopen, wat een heel eind was. Heerlijk de wind in je haar, lopen en af en toe jezelf knijpen of het wel echt is dat je op vakantie bent. We hebben even rondgelopen in Bexhill en een paar laatste benodigdheden gehaald namelijk een nieuwe tandenborstel voor mij :). We hebben gekeken hoeveel kilometer we hebben gelopen deze dag en dat was wel 14 kilometer. Zere voeten maar wel erg lekker.

Donderdag zijn we naar een kasteel geweest, was erg mooi van buiten (zijn niet naar binnen geweest – koste namelijk weer geld en wij zijn echte Hollanders). Hebben daar een mooie wandeling gemaakt door het bos om het kasteel heen. Ook waren er mensen die iets aan het opzetten waren, waarschijnlijk voor Halloween. Daar hoef ik dus niet heen, in het donker met enge figuren nee dankje. Daarna zijn we nog naar Pevensey geweest (dorpje dichtbij Bexhill), ook met strand. Een grote mok warme chocolademelk erbij en ik was weer gelukkig.

Vrijdag zijn we naar de seven sisters geweest, daar wilde ik al langer naar toe en nu gaat het dan ook gebeuren. Hopen dat je er dan niet teveel van verwacht en het tegenvalt. Maar nee het was prachtig, heel erg mooi. Het weer hielp mee, maar het was echt onwerkelijk bijna. We begonnen met koffie en cake, want dat mag in de vakantie. We zijn over alle acht (ja er zijn er geen zeven maar acht) de sisters gelopen, zodat we aan de andere kant een foto vanaf het strand konden maken. We hebben daar de hele dag doorgebracht, genoten van het uitzicht en van de rust. We hadden thuis brood gesmeerd dus konden we die onderweg opeten. Het is zo groot dat je maar af en toe mensen tegen komt. (Voor een foto kan je kijken naar mijn nieuwe omslagfoto van facebook, want door het internet hier kan ik het niet uploaden op mijn blog).

Zaterdag zijn we naar hastings geweest, dit viel een beetje in het niet door de vorige geweldige dag. Maar het was nog steeds mooi en leuk. We zijn met de buslift naar een open vlakte gegaan boven op een berg, daar hebben wij een tijdje gelopen. Omdat het een dorpje was bij het strand en met een pier moesten we natuurlijk een keer fish and chips eten. Nou dat hebben wij gedaan, het was lekker en veel. En dit kon dus van het lijstje af. We zijn nog naar de pier gelopen en hebben daar even genoten van het geluid van de zee en de verkleden mensen die er rondliepen.

Zondag zijn we rustig begonnen en zijn we op ons gemakkie naar de andere kant van Bexhill gereden om het daar even te verkennen. We zijn begonnen met koffie en taart. Dat was een lekkere taart en een suikerbom! Dus de rest van de tijd gelopen en die calorietjes eraf lopen. Heerlijke dag zoals alle andere maar iets rustiger aan. We zijn de dag geëindigd bij het strand met een mooie zonsondergang om half 5 al. Prachtig als ik de foto’s toch kon laten zien.

Er is alweer een week voorbij en mijn ouders gaan alweer bijna weg, maar die emotionele dag komt volgende week in de blog :).

Reacties

Reacties

Wendy Nijhoff

Hey Anne,
Heerlijk, wat hebben jullie een mooie week gehad met elkaar en veel gezien en gewandeld. Vanavond nog lekker nagenieten van jullie vakantie en dan morgen weer je ouders naar Vorden... Maar dit pakt niemand je weer af en kan je mooi op terugkijken. Ik zal je maar eens op FB 'vragen', want ik word nieuwsgierig naar foto's...
Fijne avond voor jullie alledrie!?

Wilma

Ja wat kunnen jullie samen lekker genieten. Best mooi weer volgens mij en veelrond kijken. Zo nu en dan zie ik via de app foto's van mams. Selfies die jij weer gemakt hebt enzo. Wat fijn zo'n week samen. Wat gaat zo'n week dan snel voorbij. Voor mij ook hier. De hele week werken is wel erg leuk hoor. (maar niet voor altijd ;-) daar heb ik te veel andere dingen voor die ik ook leuk wil en wil doen.)
Ik ben benieuwd naar de verhalen van je moeder. Jij straks na het afscheid weer succes met je werk./ Want ja hoor dat is ook echt wel gewoon jouw werk!!

Heidi

Wat hebben we een geweldige week gehad. Veel gezien, veel gepraat en geknuffeld. Met bewondering naar je gekeken hoe je door het Engelse verkeer in je autootje rond toert. Kortom geen woorden maar heel veel mooie herinneringen erbij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active