annelijnaupair.reismee.nl

Week 37/38/39/40: Opnieuw verhuist! (en een hele hoop andere dingen)

Oeps, ik kwam erachter dat ik bijna een maand niet heb geschreven. Ik ga de schuld geven aan alles wat er de laatste tijd is gebeurd en wat ik heb gedaan. Nieuwe au pairs ontmoeten (Yes dat doe ik nog steeds), verhuizen, kinderen een week thuis door vakantie en zoveel andere verschillende dingen doen. Het laatste wat ik had geschreven was het de week voor de vakantie (van de kinderen). Mijn week veranderde ondanks de vakantie weinig. Meestal in de ochtend een paar uur werken en ‘s middags werken en de kinderen vermaken. De rest van de tijd had ik tijd om iets anders te doen of iets voor mijzelf. Wat vooral studie was of boek lezen en genieten van de rust die er niet was :).

Week 38

Ondertussen had ik alweer een paar nieuwe mensen ontmoet via de au pair app. Donderdag na Zumba ga ik er een van ontmoeten in Earls Court. Hopen dat het klikt, want ondanks dat ik bijna naar huis ga is het leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Zeker als ik de laatste paar weken met ze op kan trekken (en misschien iets dichter bij mij wonen). Het was erg gezellig en ze woont ook aardig dichtbij dus afspreken wordt wat makkelijker.

Zaterdag ging ik vroeg mijn bed uit want ik ging Wouter ophalen van het vliegveld samen een weekendje naar Brighton. Heerlijk! Een geslaagd weekendje al zeg ik het zelf, even ertussen uit. Royal Pavilion, the lanes, het strand, Brighton pier, Sea life en het belangrijkste goed gezelschap.

Week 39

Maandag gelijk nadat ik terug kwam van Brighton ben ik naar Clapham gegaan om een nieuw iemand te ontmoeten. Het was erg gezellig en lekker koffie gedronken. Dinsdag had ik weer afgesproken met de nieuwe au pair die ik vorige week had ontmoet Clara. Nu hebben we een beetje rond gelopen in Putney bij de Thames gezeten en genoten van een lekker stuk pizza. De rest van de week was rustig mijn normale rooster, zoals kinderen ophalen en daarna vermaken tot bedtijd. Zaterdag moest ik werken dus volle dag met kinderen. Zondag ben ik samen met Benita naar Dover gegaan. In de stad was op zich niet veel te zien. Het kasteel was wel erg mooi. We zijn daar ook in gegaan en hebben daar de meeste tijd van de dag doorgebracht. We konden in de 2e wereldoorlog tunnels wat interessant was om te zien. Ook konden we het ondergrondse ziekenhuis zien en hadden ze alles gelaten zoals het was, waardoor je een gevoel kreeg hoe de mensen moesten werken in die tijd. Nadat we dat hadden gezien zijn we naar de white cliffs gelopen. Want als je in Dover bent mag je dat niet missen. Het gaf me een soort zelfde gevoel als de seven sisters. En dus erg mooi en het was de moeite waard om daarvoor bijna een uurtje te moeten lopen.

Week 40

En dan de week van de verhuizing. Ik wist dat deze week weer druk zal worden. Dus had mij voorbereid. Maandag en woensdag heb ik in de ochtend afgesproken met Clara, want wilde graag het huis uit zijn als er zoveel drukte was. Vanaf dinsdag heb ik de kinderen elke ochtend naar school gebracht dus het was iets vroeger opstaan dan ik normaal gewend ben. Woensdag was de eerste dag dat de verhuizers kwamen, om alles in te pakken. Hoe snel ze alles in de dozen krijgen. Donderdag was de tweede dag en ben ik samen met Bernice (nadat ik naar Zumba was geweest) naar het nieuwe huis gegaan om alvast wat dozen uit te pakken. Annelise haar kamer heb ik uitgepakt en was eigenlijk precies op tijd klaar zodat ik daarna de kinderen kon ophalen van school. Vrijdag ben ik in de ochtend ook naar het nieuwe huis gegaan om weer te helpen met uitpakken van dozen. Nu was Lucas zijn kamer en mijn kamer aan de beurt. Nadat ik klaar was met die twee heb ik een klein deel van Jasper zijn kamer kunnen doen voordat ik naar school moest om de kinderen weer op te halen. Rond half 5 ben ik met Lucas naar Gymnastics gegaan. Het was wel prettig om even een uurtje te kunnen lezen en even te kalmeren van de afgelopen dagen.

Op zaterdag moest ik namelijk ook vroeg opstaan omdat ik om 8 uur in de bus moest zitten richting Cardiff waar ik samen met Benita en Annike heen ging voor 2 dagen. Nouja 1 dag Cardiff en ’s avonds door naar Bath. Cardiff is een mooie stad maar na een paar uur heb je het wel gezien. Cardiff Bay is denk ik het mooiste plekje daar. Dus rond 5 uur zijn we richting Bath gegaan. Doordat er geen treinen reden op een bepaald stuk moesten we nog 50 minuten extra met de bus i.p.v. 15 minuten met de trein. Maar goed soms moet je een paar dingen over hebben om mooie dingen te kunnen zien. We hebben ons hostel opgezocht en zijn daarna gaan eten en de voetbalwedstrijd gekeken want Duitsland speelde. Als je met twee Duitse au pairs een weekend weggaat kan je dat natuurlijk wel verwachten. Gelukkig hebben ze gewonnen en waren ze in een goede bui :P.

Op zondag hebben we 2 verschillende hop on hop off bus tours gedaan. Het was prachtig weer en om dan op die manier Bath te zien is echt geen straf. Na een lange, leuke en gezellige dag in Bath hadden we de bus terug naar Victoria Station om 6 uur, waardoor ik rond half 10 daar was en dus rond 10 thuis zou zijn. Bath is echt een super mooie stad, ik kan daar zo nog een keer naartoe.

En dan nu is het alweer dinsdag waarschijnlijk al woensdag als ik deze blog online kan zetten. En dit betekend dat er nog maar 13 dagen zijn voordat ik naar huis ga. Dat is pas een raar gevoel. Eerder was ik echt aan het aftellen en nu is het bijna: laat het nog iets langer zijn voordat ik weg moet. Het is ook een beetje plannen om de mensen die ik nog wil zien ook kan zien voordat ik wegga. Dus drukke week voor de boeg.

Reacties

Reacties

Wilma

Ha Annelijn, en toen was het echt zover. Morgen weer vertrekken naar Vorden. Wat heb je zo een bijzonder half jaar gehad. Hier zul je nog vaak op terug kijken. Nu zal er weer een nieuwe periode voor jou aanbreken. Nieuwe uitdagingen. Maar eerst nagenieten thuis van het afgelopen half jaar.

Groetjes van Wilma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active