annelijnaupair.reismee.nl

Week 26: Deze week weet ik geen leuke titel :)

Druk, druk en druk. Dit lijkt wel het woord wat vaak voor komt in mijn weken. Druk, dus waar staat dat dan eigenlijk voor. Want op zich als ik de uren tel die ik moet werken valt het wel mee. Ik denk dat het komt door de tijden die je werkt. Vanaf half 3 is toch anders dan ‘de normale’ baan. En omdat ik toch elke dag rond half 9/9 uur (is niet vroeg, ik weet het) mijn bed uit ben is het toch een lange dag. Deze week ging ik ook elke dag de kinderen ophalen van school en hadden de ouders een drukke week. Dus veel oppassen en veel tijd doorbrengen met de kinderen. Als je ze elke dag moet ophalen en daarna de hele tijd met ze moet doorbrengen totdat ze gaan slapen wordt de band elke keer sterker. Soms denk ik, de band tussen mij en de kinderen is goed. Maar elke keer na een drukke week of een volle dag met de kinderen krijg je nog een betere band. Dat gevoel krijg ik in ieder geval.

Dus wat was er anders deze week dan andere week. Nou, 3 keer oppassen in de week. Elke dag de kinderen ophalen en elke dag totdat ze gingen slapen alles doen. Dus van eten klaarmaken, piano oefenen, trompet oefenen, huiswerk maken, in bad laten gaan en in bed brengen. Alles lag in mijn handen deze week. Best goed te doen en de kinderen zijn zeker schatten. Hele week was het ook goed weer, met een zonnetje en de temperatuur ging omhoog. Mijn humeur was daardoor ook erg goed. Totdat het weekend werd en het koud werd en ging sneeuwen. Mijn verkoudheid kwam opzetten. Toch omdat het weekend was wilde ik het huis uit en iets gaan doen. Dus zaterdag met goede moed richting Londen. Ik kwam aan in Londen en voelde me niet lekker. Ik dacht toch, ga het nog even proberen dus rondje gelopen naar Covent Garden. Daar naar straatmuzikant geluisterd en een goochelaar gekeken. Maar daarna moest ik echt naar huis en mijn bed in. Om 12:30 lag ik weer in bed, veel rust genomen. Geskypet met mijn moeder (hoeveel je dan toch mist van het leven in Nederland, besef je dan pas) en serie gekeken, lang leve Netflix. Toen de kinderen thuis kwamen, kwamen die natuurlijk even hallo zeggen en heb ik even met ze gespeeld niet lang want ben daarna weer in bed gedoken.

Na een goede nacht slapen voelde ik mij een stuk beter op zondag. Ik had ook afgesproken met een au pair waar ik al 1,5 maand mee probeer af te spreken maar elke keer hadden we alle 2 andere plannen. Dus dit kon ik niet afzeggen (kon natuurlijk wel, wilde ik alleen niet). Door de sneeuw hadden we besloten om niet naar Londen te gaan. Maar zal ik naar haar toe gaan en daar rond te lopen in verschillende parken en richting Hammersmith te lopen. Want dan kon ik dat dorpje ook weer van mijn lijst afstrepen. Het was erg gezellig en konden over van alles en nog wat praten. Dan weet je altijd dat het wel goed zit. Dus nog een keer afspreken zeker weten.

Week 26 is weer afgesloten op naar volgende week, waar ik ga proberen iets meer studeren in te kunnen plaatsen en misschien weer uit lunchen te gaan. Gelukkig kan ik volgende week ook weer naar ballet wat ik deze week erg gemist heb. En verder zullen we wel weer zien hoe het gaat lopen. Je weet het nooit met kinderen :).

Reacties

Reacties

Wouter

Tja wat nu weer te zeggen. Dat je goed bezig bent dat weet je onderhand wel. Leuk dat je iedere keer weer iemand anders ontmoet. Je houdt er heel wat vakantie adresjes aan over:-) Nog ff volhouden dan kom je ff naar huis! Gezellig. Tot volgende week.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active