annelijnaupair.reismee.nl

Week 22: A busy week!

Deze week, heel wat drukker dan de andere weken door de vakantie van de kinderen. Ik had ook iets meer uren om te werken. Dus elke dag volop aan de bak. We begonnen met maandag vanaf 12 uur werken en omdat de auto naar de garage moest heb ik Lucas weggebracht naar een vriend met de trein. Voordat je dan weer thuis bent is het 2 uur/ half 3. Daarna de rest van de middag en avond mij vermaakt met Annelise.

Dinsdag had ik een iets kortere dag, waardoor ik ’s middags een beetje mijn kamer op orde kon maken en een klein uurtje mijn studie kon doen. Ik heb al een paar keer vragen gekregen over wat voor studie ik precies doe nou het is dus een 6 maanden studie over klinische psychologie. Hierbij leer ik over emoties en de verwerking daarvan, depressies, agressiestoornissen, angststoornissen en persoonlijkheidsstoornissen. Het is heel wat maar erg interessant. Verder heb ik deze week niet veel tijd gehad voor de studie dus heb het voor deze week maar zo gelaten.

Woensdag had ik de hele dag de kinderen, om 9 uur begon ik. In de ochtend naar het dorp om voor het avondeten iets te kopen en om dingen te halen voor slime, want dit wilden ze graag maken. Dus toen we weer thuis waren geprobeerd het slime te maken. Natuurlijk mislukt het dus de grootste fail die er is. We hadden ook geen tijd om het nog een keer te maken, omdat we naar Gambado (indoor soft play) gingen. We moesten ons al haasten met eten en dat kan eigenlijk niet met kinderen, dus snel gelopen naar het station (ook lastig met kinderen) gelukkig net de trein gehaald. We waren er op tijd en dus konden ze 2,5 uur spelen. Ze vonden het niet elk moment leuk maar toen ik mee ging vonden ze het wel een stuk leuker, tuurlijk want kon ik achter ze aanrennen, waar ik eigenlijk niet in kon omdat ik te groot ben. Uiteindelijk een leuke middag gehad en rond 5 uur weer terug. Tijd voor avondeten, in bad, muziek lessen en naar bed. Van 9 uur tot 19:30 is dan toch best lang, maar zeker een geslaagde en leuke dag.

Donderdag ochtend was het ook weer werken dus van 9 weer aan de bak. Ik had deze ochtend alleen Annelise thuis, dus de schmink komt uit de kast en we verzinnen verhaaltjes die we kunnen opvoeren voor geen publiek. Daarna hebben we ook nog hans en grietje uitgespeeld, erg leuk om te zien hoe dan de fantasie van een kind kan zijn. Rond half 2 was ik dus klaar met werken en kon ik niks doen. Maar natuurlijk doe ik niet niks nee ik ging naar de trein en had eigen een plan, maar dit ging niet door want de treinen reden niet. Ik wilde graag even weg dus ben een trein in gegaan en gekeken waar ik uit zal komen (2 jaar geleden had ik dat nooit van mijn leven gedaan). Uiteindelijk kwam ik uit in Syon Lane waar ik kon lopen naar een park. Ik ben door gelopen tot Brentford en daar de trein weer terug genomen naar Putney. Het was iets anders dan ik had gedacht maar wel een heerlijke wandeling gemaakt. Het is ook een fijn gevoel dat ik een trein kan maken waar ik ook heen wil en gewoon kan doen wat ik wil. Dus het geluksmomentje van de dag is er zeker weer geweest. Ook kreeg ik in de avond te horen dat ik in de laatste week van de paasvakantie (de kinderen hebben hier 3 weken vakantie) een weekje vrij ben. Dus ik kom weer voor een weekje naar Nederland!! Kan ik thuis weer even iedereen irriteren!

Vrijdag had ik in de ochtend vrij en omdat het weer mooi weer was ben ik naar Bishop’s park (park in Putney waar ik best veel heen ga) gelopen. Boekje mee en even gelezen in de zon op een bankje. Om 3 uur begonnen met werk en omdat het lekker weer was met de kinderen buiten gespeelt tot ik het eten moest klaarmaken. Dan gaan die 5 uurtjes erg snel en is de werkweek alweer voorbij en is het weekend.


Zaterdag had ik afgesproken met Anna Maria een au pair uit Polen. Ik heb haar al 2 keer eerder ontmoet dus ik wist dat ik een leuke middag zal hebben. Om 10 uur was ik op station Putney waar ik haar zal ontmoeten en zijn we naar Hyde Park gegaan. Daar hebben we fietsen gehuurd, het was maar 2 pond voor 24 uur. Niet dat we 24 uur gaan fietsen. Het was erg fijn om weer even te fietsen, wie had dat gedacht dat ik het fietsen zal missen. Ook al heb ik een fiets hier, vind het niet zo heel fijn om hier te fietsen doordat er niet veel fietspaden zijn. Maar rond Hyde park is een fietspad dus een veilig gevoel. We hebben dus de verschillende plekken in Hyde Park bezocht, waaronder ‘The Princess Diana Memorial Fountain’. Daar hebben we even gezeten bij het water waar erg veel zwanen op ons af kwamen, vind ik toch iets minder. Daarna door naar de andere kant van de weg waar het dan ’Kensington Gardens’ heet. Doordat het zo mooi weer was hebben we geluncht bij een soort vijver en we konden zelfs onze jas uit en dat in februari. In de zomer ga ik zeker nog een keer picknickkleed meenemen en in Hyde park zitten. Daarna zijn we verder gefietst langs ‘Kensington Palace’ en door ‘The Flower Walk’ (nou ja je mag daar niet fietsen dus met fiets aan de hand daar doorheen gelopen). We waren eigenlijk iets te vroeg want er waren nog niet veel bloemen, wel veel eekhoorntjes die best dichtbij durven te komen maar als je een foto wil maken zijn ze weg. Als laatste zijn we naar The Albert Memorial gegaan omdat ik daar nog geen foto van had. Om onze fietsen weer terug te zetten zijn we richting de museums gefietst. Omdat we daar toch waren zijn we het Science museum in geweest. Omdat het daarna dan al 5 uur is zijn we naar huis gegaan, een lange, leuke, gezellige en zonnige dag.


Zondag was het Chinese New Year waardoor er aardig wat te doen was in London. Omdat Benita iemand weg moest brengen naar het vliegveld zag ik haar rond 1 in London. Maar ik ging al wat eerder weg om alvast een beetje rond te kijken wat er allemaal te doen was. En wat is het dan druk echt niet normaal. Ik hou dan toch niet van zoveel mensen bij elkaar. Het was wel leuk om te zien hoe het allemaal gaat ondanks de drukte. Toen ik Benita ontmoette zijn we richting Trafalgar square gegaan waar het ‘grote podium’ was. Het gevoel in de stad is wel heel fijn als er zoiets groots wordt gevierd. Toch bijzonder dat we ondanks die drukte Anna Maria nog tegen kwamen op Trafalgar square dus daar nog even mee staan kletsen. De rest van de middag heb ik samen met Benita de verschillende acts bekeken. Ook was er een demonstratie bezig door London waardoor we dat ook weer hebben gezien. Er was wel veel politie omheen dus alles verliep veilig. Rond half 4 hadden we de trein richting huis omdat ik met een andere au pair had afgesproken om uiteten te gaan. Dit ging alleen op het laatste moment niet door omdat ze zich niet lekker voelde. Aan de ene kant ook wel fijn want was ook erg moe van de week en het drukke weekend. ’s Avonds kon ik dus lekker films kijken en uitrusten, zodat ik weer goed kon beginnen aan de nieuwe week.


Reacties

Reacties

Wouter

Zo wat een verhaal. Toch wel fijn dat ze je bezig houden:-) Goed van je dat je er steeds maar weer op uit gaat. Succes deze week met je studie en al je andere bezigheden. We horen vast wel weer hoe het is gegaan. Tot de volgende keer dan maar weer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active