annelijnaupair.reismee.nl

Week 20: I'm myself again! :)

Wat was er allemaal deze week. Ik mocht beginnen met rijden in de Audi, hoe makkelijk het dan eigenlijk is om te switchen van auto. Het enige is dat ik even aan de grote van de auto moet wennen dus fileparkeren, misschien nog even niet.

Maandag heb ik dus voor het eerst gereden en Bernice zat er naast om even de auto uit te leggen en hoe de radio en zo werkt. Maar het ging eigenlijk zo soepel dat ik dinsdag al alleen de kinderen op ging halen. Heerlijk is het om weer te rijden en demuziek iets harder te zetten dan je zal doen als iemand bij je in de auto zat. In deze auto kan ik ook mijn mobiel koppelen dus mijn eigen muziek tettert door de luidsprekers. Iedereen die wel eens met mij in de auto heeft gezeten kan het vast voor zich zien. Dinsdag had ik ook een mailtje gekregen van de dansschool waar ik misschien weer ballet wil oppakken. Volgende week dinsdag kan ik daarheen voor een gratis proefles (kijken of ik het nog steeds kan). Nu al erg veel zin!

Woensdag hoefde ik de kids niet op te halen dus lang vrij. Ik heb mij ingeschreven voor een studie van 6 maanden. Dus de dagen dat ik nu niks te doen heb kan ik dan mooi gebruiken voor studeren. Ik had al een proefles aangevraagd dus die ik kon ik mooi op deze dag doen. ’s Avonds was er een gezellige avond georganiseerd met meerdere au pairs, maar wat bleek iedereen had of babysit avond of had iets anders gepland. EĂ©n iemand anders kon wel dus zijn we met ons tweeĂ«n wat gaan drinken in de pub. Het was erg gezellig en zeker leuk om nog een keer te doen. Alleen het nadeel van ’s avonds weggaan je bent niet moe als je thuis komt. Dus dan lig je nog even wakker en maar te draaien totdat de slaap denkt ja we zijn er. Het scheelt dat ik er niet vroeg uit moet maar toch, was best moe op donderdag. Dan is het alweer februari (tijd gaat zo snel, nog maar 5 maanden), eerste dag van februari en wat ga ik doen. Jep inderdaad naar zumba waar je ook nog best moe van wordt. Ik weet niet wat het deze week was met zumba maar mijn benen waren er niet blij mee. Mijn conditie was er dan weer wel blij mee. Zo heeft alles een voordeel en een nadeel.

Vrijdag had ik een vrije dag, dus ik ben naar Wandsworth geweest om de film ‘the greatest showman’ te kijken. Ik was er om half 11 en de film was pas om 12:40 dus heb ik daar rondgelopen. Ik kwam erachter dat er een heel shopcentrum was in Wandsworth, ik had geen idee dat het zo groot was daar. Gelukkig maar want daardoor had ik iets te doen totdat de film zal beginnen. De film vond ik echt leuk, ik denk wel dat je moet houden van musical achtige films. Maar ik vond het zeker een leuke film, ik kan hem zo nog een keer kijken. Na de film ben ik naar huis gegaan waardoor ik rond 4 uur thuis was. Ik was thuis en wat stond er klaar op de trap, ja mijn studie die ik ga volgen voor een halfjaar. Dus volgende week volop aan de bak.

Zaterdag, hoe zal ik deze dag is omschrijven. Het was een werkdag, dus dan weet je al dat het aardig druk was. In de ochtend om 7 uur gingen vader en moeder al weg dus was ik vanaf dat moment 'verantwoordelijk'. Best vroeg als je op een “normale” werkdag pas om half 3 in de middag begint en je kan slapen tot 9 uur. Maar goed het was dus een vroege ochtend, daarna een dag vol spelen, Tallis (de hond) uitlaten en meer spelen. Rond 5 uur waren de ouders terug voor 50 minuten voor ze weer weg moesten, dus door met oppasavond. Film gekeken, kinderen naar bed en daarna eten en naar boven, rust heb je dan wel een beetje nodig ook al was het erg gezellig.

Vandaag ben ik samen met Benita en Anneke naar Windsor geweest. We hebben Windsor Castle bezocht (foto's komen waarschijnlijk morgen op m'n blog). Het is altijd leuk om een kasteel te bezoeken en Windsor Castle is zooo groot. Er zijn verschillende delen en je kan in een groot deel binnen kijken. Bijzonder hoe mensen kunnen wonen. Daarna hebben we rond gelopen in het plaatsje zelf en dan zie je hoe toeristisch het is. Een leuk stadje waar we lekker hebben gegeten. En voor je het weet ga je dan weer naar huis en neem je de volgende week door met Bernice. Er is weer een week voorbij. Zoals elke week erg leuke dag om de week mee af te sluiten.

Na een paar moeilijke weken/dagen, heb ik eindelijk weer het gevoel dat ik mijzelf ben. Ik voel mij weer thuis in Engeland, ik heb weer een aantal mensen om mij heen waar ook steeds meer bijkomen, ik sport weer en ik onderneem meer. En elke keer als ik terug kijk naar de tijd die ik hier al heb gehad, ben ik erg blij dat ik 5 maanden geleden deze stap heb gezet.


Reacties

Reacties

Wendy

Ik zit op de tribune in Heerenveen, wedstrijden afgelopen en lees je verhaal. Super Anne, je zit er nu Ă©cht helemaal in, geniet er lekker van. Want zo vliegen de weken voorbij en voordat je het weet...haha! Leuk, welke studie? Succes...en geniet van je ballet komende week!

Saskia

Fijn om te lezen Annelijn dat je weer beter in je vel zit! Goed zeg dat je gewoon zo zelf op pad gaat, knap!! Leuk dat je weer gaat studeren voor een half jaar, ben heel benieuwd wat je gaat doen :)
Geniet ervan daar, ookal lijkt het nu misschien al heel normaal. Fijne aankomende week met nieuwe avonturen.

Wouter

Hey anne. Je bent en blijft goed bezig! Succes met je studie. En inderdaad elk nadeel heb ze voordeel. Tot volgende weekverhaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active