annelijnaupair.reismee.nl

Week 18: Een nieuwe week met nieuwe avonturen!

Wat een aparte week deze week. Heb weer wat meegemaakt, het moet niet gekker worden.

Het begon als een normale/gewone week. Maandag, ben naar het Leisure centre geweest en gevraagd of ik een klas kan volgen (dat kan, dus deze week weer sporten). 's Middags ging ik Annelise ophalen van school en na al het huiswerk, spelen, eten en badderen 's avonds nog oppassen en dan was dag 1 van deze week alweer voorbij.

Dinsdag begon ook als een normale dag, even naar het dorp geweest om iets te halen. Gelijk genieten van de zon die scheen. Ik ging vandaag weer Annelise ophalen. Maar toen ik bij school was bleek dat de olie uit de auto was gelopen. Ik weet nog steeds niet wat er precies is gebeurd, maar ik moet ergens over heen zijn gereden wat iets te hoog was. Dus vanaf drie uur stond ik bij de school. En ik kon niet weg, gelukkig was Bernice nog op school om Lucas op te halen en kon zij Annelise ook meenemen naar huis. De AA (hulpdiensten voor de auto) was gebeld en dan is het wachten. Om 16:15 kwam er iemand kijken wat er precies aan de hand was en of ik echt niet meer met de auto kon rijden. Ondanks de rare situatie was het een erg gezellig gesprek. Alleen om 5 uur moest hij weer weg en zou een ander bedrijf mij en de auto naar huis brengen. Dit duurde alleen aardig lang en het hek van de parkeerplaats van school was onderhand dicht, dus moest ik naar het huis van de headmaster om te vragen of ze het hek open konden doen wanneer degene er was die mij op kwam halen. Het was een super aardige vrouw die (omdat het zo koud was) mij een kop koffie gaf en mij uitnodigde om binnen even op te warmen. Dat was zeker even fijn, want het was behoorlijk koud. Uiteindelijk was om 18:35 diegene die mij en de auto terug naar huis kon brengen. Toen ik thuis kwam (19:30 dus 4,5 uur zitten wachten in de auto) mocht ik lekker even het bad in om te ontdooien en even te bekomen van alles wat was gebeurd. Wat een dag. Ik had al tegen Bernice gezegd: Ik maak hier zeker nieuwe dingen mee 1) ik verhuis voor de eerste keer 2) ik maak de auto kapot en dat alle twee in Engeland. What's next?

Woensdag had ik een lastige dag. Ik voelde mij erg schuldig over de auto en ja wat doe je dan. Huilen :). Ik kon het gelukkig tegen Bernice zeggen en die kon mij geruststellen ik kon er niet veel aan doen en het kan gebeuren. 's Ochtends had ik afgesproken met een andere au pair maar dit ging niet door dus was ik toch thuis (wat misschien niet een goed idee was). Omdat ik de kids niet op kon halen zonder auto heb ik Jasper terug naar school gebracht met de trein, hij moest naar de tandarts in Putney. De terugweg in de trein was even lekker, muziek op en nergens aan denken. Toen ik thuis kwam heb ik avondeten voor de kinderen gemaakt zodat ze gelijk konden eten toen ze thuis kwamen. Ik voelde mij ook iets beter in de avond en kon ik de rest van de week wel weer aan.

Donderdag werd ik weer "normaal" wakker. Begonnen met een wasje draaien en daarna kon ik gelijk door naar het Leisure centre voor Zumba. Het was een goed idee om dat te doen, heerlijk om weer te dansen en iets met m'n conditie te doen. 's middags de kids geholpen met huiswerk en de rest wat moet gebeuren op een middag na schooltijd.

Vrijdag had ik weer afgesproken met de au pair maar dit ging weer niet door dus ben ik zelf naar Wimbledon gegaan om daar even rond te lopen en niet in huis te blijven zitten. Vanaf het moment dat de kinderen thuis waren had ik alleen Annelise thuis. Dus we hadden een gezellig avondje met ons tweetjes. Het is toch altijd leuk om alleen tijd te hebben met één van de kinderen. Heeft die ene alleen jou aandacht en hoef ik mijn aandacht niet te verdelen. Dan is het weekend en dit weekend was me der een.

Zaterdag had ik afgesproken met benita (Duitse au pair). We gingen met de boot over de Thames naar Greenwich. Er ging nog een andere au pair mee dus we waren met ons drieën op de boot. Ondanks het slechte weer was het mooi en leuk om alles vanaf het water te zien. Als de zon schijnt nog maar een keer overdoen. In Greenwich voegden nog twee andere au pairs zich bij ons. Zij leefden in de omgeving van Greenwich dus die lieten het ons daar zien en ondanks de regen en kou was het erg gezellig.

Vandaag ben ik met Amber (Nederlandse au pair) naar Piccadilly Circus gegaan om te kijken of we ergens goedkopere tickets te kunnen krijgen voor een musical. En ja hoor we hadden het voor elkaar gekregen. We gingen naar de middagvoorstelling van Matilda. Eerst lekker lunchen en daarna op weg naar het theater. Het was echt super, hoe snel je went aan dat het in het Engels is vind ik soms nog steeds bijzonder. We hebben het erg gezellig gehad en wie weet ga ik nog een keer naar een musical hier in Engeland.

Dus om deze week even samen te vatten was het nogal een bijzondere week. Problemen met auto, begonnen met sporten, nieuwe contacten, op de boot op de Thames en niet te vergeten een musical. Beter kan ik niet afsluiten. Op naar de volgende avonturen!!

Reacties

Reacties

Heidi

Wat een gebeurtenissen deze week. Je hebt je er doorheen geslagen en ook lekker genoten van al t nieuwe. Op naar de nieuwe week.

Wouter

Het moet niet gekker worden : anne op een boot!?
Fijn dat je je door tegenslagen heen werkt.
Ff bedenken wat te doen met de auto als je weer terug komt:)

Succes komende week. Je kunt het.

Wilma

Ha Annelijn,
Leuk weer iets te horen vanuit Engeland. Het is wel heel afwisselend op deze manier!! Allemaal nieuwe dingen die je meemaakt. Niet allemaal even leuk voor jou. Dat snap ik. Maar toch leer je je wel redden in allerlei situaties. Achteraf kun je er waarchijnlijk wel om lachen. Ik snap wel dat het even niet leuk was toen je daar op het schoolplein stond. Maar ook dat is weer opgelost.
Musical kijken is echt leuk, zeker als het dan ook nog in een echt theater is. Lekker verder genieten. Al weer een aantal weken voorbij sinds de kerstvakantie. Jouw moeder is al bijna bij de "D". Dus nog even en dan is "Z"al weer daar. ;-)
Succes de komende week!

Margot

Behalve de auto problemen klinkt dit als een super leuke week! Wat fijn dat je weer wat leuke mensen hebt ontmoet! Kan ik me minder schuldig voelen dat ik je heb verlaten... Ik mis je wel hoor :(
Xx

Wendy

Hey Anne, wat een heerijk verhaal om te lezen, ondanks het gedoe met de auto. Want ik snap echt wel dat je je schuldig voelt om de auto (ik heb wat veel dommers gedaan toen ik jong was en jij kon hier niks aan doen, maar dat vertel ik niet in dit stukje, haha! Je buurjongens trouwens ook vorig jaar, de ene van nr 31 met die van nr 35... Gelukkig heb je je gevoel geuit en pakten ze het sportief op. Ze zijn ook hartstikke blij met je als ik dit zo allemaal lees, het was maar een auto...sorry 'paps'...
Geniet lekker met de andere meiden in je vrije tijd en wat leuk dat je met Zumba bent begonnen! Liefs, Wendy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active