annelijnaupair.reismee.nl

Week 11/12: verjaardag, verhuizen en opnieuw beginnen

Doordat we geen wifi hebben in het huis heb ik besloten om twee weken in één blog te schrijven, is toch wat makkelijker. Wat een weken, er zijn veel verschillende dingen gebeurd. In de eerste week begonnen we met het inpakken van het huis. We lieten mensen komen die alles inpakten. Dus ik zoals elke maandag voor de laatste dag naar het leisure centre om Barre Concept te doen. Toen ik terug kwam stond het huis al vol met dozen. Die mannen zijn snel met inpakken niet normaal. De hele dag dus volop in de dozen en eigenlijk kan je niet zoveel doen omdat je anders in de weg loopt. Maar goed om 14:45 weg om de kinderen op te halen. Ik had deze week veel pick up omdat Bernice en James dan alvast naar het nieuwe huis konden om dozen uit te pakken. Snack, sandwich en zwemspullen zodat we gelijk door konden naar zwemmen. Na het zwemmen naar huis, de begaande grond was al bijna leeg dus dat was apart voor de kinderen. Gelukkig was het speelgoed er nog, dus daar konden ze mee spelen.

Dinsdag was het idee dat ik Annelise op ging halen, maar dat was toch niet zo handig, dus ben ik naar Wimbledon gegaan om niet in de weg te lopen van de verhuizers. Dus een koffietentje gevonden met wifi en daar een uurtje of twee gezeten op zoek naar stages voor volgend jaar. (ondertussen ook appen met m’n moeder voor advies). Toen ik terug kwam, was er al zoveel weg in het huis. Zelfs mijn kamer was leeg, alleen mijn bed stond er nog. Raar om in een leeg huis rond te lopen. Dit was ook wel fijn want je krijgt gelijk het gevoel dat het geen thuis meer is. Om half 5 waren de kinderen thuis en al hun speelgoed was al ingepakt en in het nieuwe huis. Dus ze waren niet blij, maar goed een filmpje aan i.p.v. spelen is een goede goedmaker. Natuurlijk moest ook huiswerk worden gedaan dus hadden genoeg te doen. Dan naar bed in een leeg huis, vreemd.

Woensdag was het mijn verjaardag!! Wat gebeurd er op je verjaardag, inderdaad verhuizen naar het nieuwe huis. In de ochtend heb ik geskypet met Suzanne, wat super gezellig was en fijn om toch gelijk gefeliciteerd te worden. Hierna ging ik met de trein naar Putney om dozen uit te pakken en mij een beetje nuttig te maken. Toen ik daar aan kwam werd ik gelijk gefeliciteerd door Bernice en omi(oma van de kinderen). De rest van de middag verder uitgepakt tot dat we de kinderen op moesten halen. Omdat we nog geen wifi hadden in het nieuwe huis zette Bernice mij af in het oude huis om nog even te kunnen skypen met papa en mama. Cadeautje open gemaakt en gelijk een beetje meer verjaardagsgevoel. Toen de kinderen terug kwamen, gingen we door naar het nieuwe huis. Daar hadden we even wat tijd totdat we uiteten gingen. We gingen naar Bills, erg lekker. Cadeautjes uitgepakt van de kinderen, Tallis(de hond), James en Bernice. En dan is de verjaardag voorbij. Ondanks de verhuizing, een leuke dag gehad. Met cadeautjes, kaartjes, skypegesprekken en uiteten dan is een verjaardag geslaagd.

Donderdag was het de eerste dag in het nieuwe huis, dus ik ging mijn kamer inrichten. Dozen uitpakken, kleren ophangen, meubels verschuiven en kijken of ik niet iets mis. Uiteindelijk was ik alleen mijn schoenen kwijt. maar die kom ik vast ergens tegen. Ik ben tevreden met de inrichting. Vandaag was ook de eerste keer dat ik de kinderen ophaalde van school vanaf dit huis, dus het is iets verder rijden. Het is ook drukker op de weg, goed voor mijn rijden denk ik dan maar.

Vrijdag was het 1 december dus de maand van kerst. Dat kan je ook al wel zien, overal komen lichtjes en de kerstman zie je in de winkels i.p.v. sinterklaas. Op de radio komen ook al kerstliedjes dus als ik alleen in de auto zit lekker meezingen. Vandaag heb ik geholpen met een paar dozen uitpakken van de kamer van Jasper, zodat het er wat gezelliger uitziet als hij thuiskomt. Dan is het alweer weekend. En wat gebeurd er deze dag, jep inderdaad de boiler valt uit. Dus geen warm water of verwarming in het weekend. Elektrische kacheltjes gaan aan en hopen dat het dan uit te houden is, dit ging trouwens prima.

Zaterdag had ik een relax dag, niet veel gedaan. Boek gelezen, muziek luisteren en soms kwamen de kinderen even buurten in mijn kamer. Maar ik had geen werktijd dus hoefde ik niet met ze te spelen, toch heb ik even buiten gespeelt met Lucas en een boekje voorgelezen aan Annelise. Om half 3 ben ik toch naar buiten gegaan om het dorpje wat meer te ontdekken. Vooral belangrijk om een koffietentje te vinden met wifi. Die kon ik eerst niet vinden maar toen ik richting de Sainsbury’s kwam, had ik er toch één gevonden. S ’avonds moest ik oppassen, maar niet erg lang.

Zondag kwam de man voor de verwarming, gelukkig. Dus die deed het weer in de ochtend en konden we het huis weer warm stoken. Ik had afgesproken met Margot in Wimbledon, daar hebben we eten gehaald bij Gregg’s, natuurlijk(goedkoop en lekker). Overal in Wimbledon was er kerst, er was een soort kerstmarkt, een ijssculptuurman, mensen verkleed als kerstman/olaf de sneeuwpop/ijskoningin. Na dit te hebben gezien zijn we spontaan naar London gegaan, om de lichtjes in Oxford street te zien. Zeker mooi, maar ook super druk. Je kan wel merken dat de weken voor kerst zijn begonnen, iedereen gaat kerstcadeautjes kopen en wordt het drukker in de winkelstraten. Omdat Margot weg gaat uit Engeland hebben we besloten om ’s avonds nog uit eten te gaan. Dus zijn we in Putney nog wat gaan eten en hebben we afscheid genomen. Zeker een geslaagde middag en avond.

Maandag had ik in de ochtend niets, en toen besefte ik dat ik eigenlijk opnieuw moet beginnen in dit nieuwe dorp/huis. Nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe sportschool zoeken en bedenken wat ik kan doen in mijn dag. Omdat ik al niet zo goed ben in elke keer nieuwe mensen ontmoeten, was dit lastig om te beseffen. Dan is het fijn dat ik om half 3Annelise op moest halen. Even iets anders aan mijn hoofd en de kinderen zorgen wel voor afleiding. We gingen gelijk door naar zwemmen, Lucas was ziek thuis dus die kwam niet naar zwemmen dus ging ik alleen met Annelise terug naar huis.

Dinsdag kwam in de ochtend iemand om alle lege dozen mee te nemen, zodat dat weg was. Ook ging ik alle twee de kinderen ophalen. Denk dat ze nog een beetje moeten wennen aan het iets langer rijden en drukte op de weg want ze zijn niet zo enthousiast dat ze pas na half 5 thuis zijn. Niks aan te doen, volgend jaar gaan ze waarschijnlijk naar een andere school dus dan zal het dichter bij zijn. Door het verhuizen en alles nieuw ben ik erg moe elke dag. Dit komt vast wel weer goed maar het is soms lastig.

Woensdag ging ik in de ochtend naar het koffietentje om even van de wifi gebruik te maken. Laptopje aan, koffie erbij voelde mij net z’n student. Omdat Lucas een voorstelling had op school vanavond en morgenavond, heb ik Annelise opgehaald van school en had ik haar de hele avond alleen totdat Lucas en Bernice terug kwamen. Het is soms nog wel gek om alleen thuis te zijn met één van de kinderen. Maar Annelise en ik hebben een leuke avond gehad, gedanst op kerstmuziek en dus helemaal moe in bed.

Donderdag werd ik wakker en ja daar was het weer die keelpijn. Nu was het nog erger dan de vorige keer. Gelukkig kon ik rustig aan doen in de ochtend dus voelde ik mij iets beter toen ik de kids ging ophalen. Omdat Lucas vandaag weer een voorstelling had, zijn we naar Cobham gegaan om daar een sandwich te eten. Om 6 uur moest hij weer op school zijn dus we zijn terug gereden naar de school. Dus konden we daarna terug naar huis. Het is best wel druk op de weg rond deze tijd. We stonden ongeveer 15 minuten in een soort van file, stoppen en rijden. Maarja je went snel aan de drukte. Wie had dat gedacht ik van een klein Achterhoeks dorpje gewend raak aan het drukke verkeer en files in London. We waren rond 18:45 thuis. Bijna Annelise haar bedtijd dus gelijk naar boven en naar bed. Ik ook want ik voelde mij weer niet zo lekker.

Vrijdag was het zover ik ben ziek geworden. Ik had gedacht om naar het dorp te gaan maar dat heb ik dus niet gedaan. Heb een dagje bed, films kijken en medicijnen nemen gehad. Daardoor ben ik de dag doorgekomen. Jasper was thuis voor een lang weekend. Dus ’s middags heb ik een James Bond film met hem gekeken totdat Bernice met de kinderen thuis kwam. We hebben nog snel even pepernoten (met de pepernotenmix van Margot, dankjewel :)) gemaakt voor het avondeten zodat ze dat als toetje hadden. Na het avondeten in bad en naar bed en ik ook, hopen dat ik mij morgen wat beter zal voelen.

Zaterdag had ik een vrije dag, wat goed uitkwam zodat ik kon gaan herstellen. Ik voelde mij beter dan vrijdag maar nog niet 100%. Dus lekker relaxt en even naar t dorp om de blog online te zetten. Morgen ga ik naar london, waarschijnlijk winter wonderland kijken of dat leuk is.

Ik hoop dat ik volgende week wifi heb en ik gewoon mijn blog online kan zetten, maar we zullen zien. Tot volgende week!!


Reacties

Reacties

Wilma

Ha Annelijn, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wel raar lijkt mij om dan zo ver weg te zijn.
Ben je zo ver weg en ga je daar ook nog verhuizen. Zo maak je wel van alles mee. Wel makkelijk dat het allemaal door een bedrijf wordt gedaan.
Je zult vast wel snel wennen aan het nieuwe huis en de nieuwe omgeving. Je bent het al gewend. Het wordt vast steeds makkelijker. ;-)
Nog een paar weekjes en dan kom je weer een paar weken thuis. Lekker gezellig samen kerst vieren. En vooral genieten van elkaar. Succe de komende weken. En tot gauw.

Heidi

Wat heerlijk om weer even bij te lezen op je blog. Ik miste het wel. Maar nu een lekker lang verhaal even meeleven met je belevenissen vanuit een winters Vorden. En.... Jaaaa je komt bijna voor 2 weekjes naar huis.

Willeke

Alsnog gefeliciteerd vanuit Santpoort! Leuk om je belevenissen te lezen. Knap dat je links rijdt!

arjan

wat heb je weer veel meegemaakt en begin je al te wennen in het nieuwe huis.
Over 2 weken kom je lekker naar Vorden en ik heb je zeker gemist.
je oompje

Wendy

Hey Anne,
Verjaardag, verhuizing, griepje...nu maar wat meer rust en regelmaat de komende dagen. En wat heerlijk dat je bijna vakantie hebt en dan ga je ook nog naar zo'n mooie bestemming in de Achterhoek?... Fijn weekend, liefs, je buuf uit Vorden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active