annelijnaupair.reismee.nl

Week 10: De week vloog... Alweer!

Dan is er alweer een week voorbij. Met een paar belangrijke gebeurtenissen, waardoor de rest van mijn tijd hier gaat veranderen. Maar eerst naar maandag waar niet veel bijzonders gebeurde. ’s Ochtends Barre Concept en even fluiten. James kwam terug van zijn week naar Portugal. En verder ging ik Lucas ophalen van school en daarna met hem door naar zwemmen. Voordat je dan thuis bent is het half 7 en dus is het al bijna tijd om naar bed te gaan. Dus voor je het weet is de werkdag voorbij.

Ik ging vandaag (dinsdag) Annelise ophalen van school. Ik herken nu steeds meer ouders daar en vandaag vroeg iemand hoe het met mij ging en of het allemaal te doen is. Het is fijn om te merken dat mensen daar naar vragen ondanks dat je niet echt contact met ze hebt. Ook hadden we het over wat voor verschillen er waren tussen Nederland en Engeland. Nou één ding wat mij hier op valt is dat andere landen direct zijn en Engelse een beetje om het gene wat ze willen zeggen praten. Terwijl ik dacht dat ik niet echt direct was, wel dus. Maar goed dat zei die ouder dus ook. Het is fijn als de Engelse weten dat je van een ander land komt zodat ze weten dat je het niet lullig bedoelt als je direct overkomt. Ook een ander meisje die ik aardig vaak zie als ik Annelise ophaal (heb ik volgens mij al eerder genoemd) praat ik mee tijdens het wachten. Het is een stuk minder erg om daar dan tussen de ouders te staan. We gingen gelijk naar huis toen ze uit school kwam. Thuis konden we even spelen totdat Lucas en Bernice thuis kwamen en we gingen eten. Vandaag hebben we ook het nieuws gekregen dat het contract is getekend voor het verkopen van het huis (dus 10% van de koopprijs van het huis krijgen we dan). Of te wel 100% zeker dat we gaan verhuizen. Dus volgende week wordt het een drukke week. Na dit nieuws had ik nog oppasavond voordat ik naar bed ging, dus lekker film kijken.

Midden in de week een vrije dag. Wat ga je doen op een vrije dag tijdens een doordeweekse dag? Nou gewoon naar London. Dat vind ik soms nog steeds een beetje vreemd dat ik gewoon naar London kan, neem een trein van 40 minuten en dan ben ik daar. Dus rond 11:15 was ik in London, dit keer ging ik naar Oxford street waar alle kerst lichtjes hangen. Ze zijn nog niet aan, dat gebeurd volgende week als het goed is. Dus dan moet ik zeker nog een keer terug. Na Oxford street ging ik door naar Piccadilly en tijdens het lopen kom je al zoveel verschillende dingen tegen. Een straat artiest was een tekening aan het maken op de stoep met zwart en wit krijt. Super mooi! Ook in elke straat staat iemand die muziek maakt, waardoor er een goede sfeer hangt. Ik wist niet dat het aanstaande vrijdag ‘Black Friday’ was, dus het was overal super druk, maar door drukte heen toch nog een basic zwart vestje gekocht. Dan weer terug naar huis, toen ik thuis kwam was er niemand dus ben heerlijk in bad gegaan en daarna comfy clothes aan en de rest van de avond heerlijk relaxt.

Donderdag had ik een lunch afgesproken met een au pair alleen dit ging niet door jammer genoeg. Dus de ochtend was rustig. Wel even gefloten, voor deze week al de tweede keer dus zeker goed bezig vergeleken de andere weken. Alle twee de kids van school gehaald en Annelise naar Rainbows gebracht en opgehaald, daarna was het tijd voor bad en bed. ’s Avonds babysitten.

Vrijdag hoefde ik alleen Annelise op te halen, waardoor we weer konden spelen tot Lucas en Bernice thuis kwamen. Daarna in bad, eten en konden we twee schoolvoorstellingen kijken van de school van de kids. Ik kon mijn eten onder tussen maken en eten, waardoor ik na de filmpjes gelijk naar boven kon, wat toch aardig aan de late kant was door de voorstellingen.

Zaterdag had ik geen vrije dag (daardoor had ik vrij op woensdag). Dus vanaf 11 uur aan het werk. Nou ja werk, spelen met de kinderen. Om 13:00 moest ik richting het station, omdat ik Jasper ga ophalen van school. Lucas ging met me mee, dus met de auto naar het station, kaartje kopen en gaan. Om te bedenken dat ik 3 jaar geleden met trillende beentjes en stress de trein of de bus instapte en nu met een 7 jarige de trein in stap zonder moeite is raar. Wat voor een stappen ik in die jaren heb gemaakt. En de terugweg met twee kinderen, het moet niet gekker worden. We waren rond 16:15 thuis waardoor ik nog even met de kids kon spelen, maar had ook even een tijdje voor mezelf. ’s Avonds heb ik weer een deel van een voorstelling met de kinderen gekeken tot Jasper terug naar school moest. Ik had dus even de kinderen totdat James thuis kwam. Daarna pizza in de oven, eten en naar bed.

Vandaag had ik afgesproken met een Duitse au pair om naar Hampton court palace te gaan, met super mooi weer. Het was een gezellige middag en super mooi. Zeker mooie foto’s gemaakt en geëindigd in een doolhof. Waarom? Omdat het leuk is. En diegene waar ik mee ging was er van overtuigd dat als je elke keer links gaat in een doolhof je goed uitkomt. Dus dat moesten we natuurlijk testen. Ik weet niet of het zo goed werkte, we kwamen in het midden maar zijn ook een paar keer in een doodlopend pad gelopen.

Week 10 is ten einde. Volgende week wordt het een drukke week met het verhuizen. Ook heb ik de eerste twee weken in het nieuwe huis geen wifi. Dus als je me wilt bereiken wordt het bellen, een smsje sturen, brief schrijven of twee weken wachten. Dus waarschijnlijk ook twee weken geen blog. Of als ik ergens in een cafe internet heb gevonden dan wel. You have to wait and see.

Reacties

Reacties

Wouter

Je bent goed bezig? volledig verandere dochter straks thuis???

Heidi

Gaan we je nog wel herkennen?

Wilma

Ha Annelijn, wat vliegen de weken voorbij. Wat klinkt het allemaal goed zeg. Alles wordt al gewoon. En nu zelfs met de familie gaan verhuizen. Ook een ervaring die jij nog niet hebt meegemaakt. Spannend. Leuk spannend. Zeker omdat het niet jouw eigen verhuizing is. Hoewel....jegaat mooi meeverhuizen.
Succes de komende weken! We gaan het zien wanneer je weer wifi hebt. ;-)

arjan

hoi Annelijn
wat maak je veel mee zeg heel knap van je.
ik wens je veel succes met het mee helpen verhuizen en tot gauw.
groetjes

Ineke Fröling

Wat een mooie verhalen weer!
En dan ga je een dag naar Londen. Je zegt het alsof je even vanuit Vorden naar Zutphen gaat....pfff hele onderneming hoor.
Woensdag ben je jarig, alvast gefeliciteerd! Een fijne dag ook al zal het anders zijn.
En dan over een paar weken naar Nederland, dat is iets om weer naar uit te kijken.
Het ga je goed, lieve groet van Ineke

Ome Wim en tante Gea

Annelijn, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.vanaf hier een dikke knuffel voor je.

Wendy

Wat een week...vol mooie ervaringen, verhuizing etc. Leuk on te kezen Anne, geniet en ik ben benieuwd naar je volgende 'verhuis' verhalen... X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active