annelijnaupair.reismee.nl

Week 7: Afscheid en terug in het werkritme

Deze week ging heel snel, maar heb ook het gevoel dat er heel veel is gebeurd en ik veel heb gedaan. We begonnen met maandag de laatste dag dat papa en mama er waren. We zijn naar het stadje Battle geweest, daar hebben we een rondje gelopen door een weiland en het stadje zelf. Daarna kwamen we bij een schattig theetentje erg Engels, daar heb ik een jacket potato gegeten net zoals het tentje erg Engels en erg lekker. Na de lunch zijn we naar de Abbey geweest, er is veel gevochten in dit dorpje tijdens de oorlog en de Abbey was daar een belangrijk punt van. We konden door de hele Abbey lopen en het gebied erom heen. We hebben genoten van de zon en de echte laatste dag van mijn ouders in Engeland. We hebben ’s avonds lekker simpel pizza gegeten en zijn vroeg naar bed gegaan, omdat we morgen vroeg naar het vliegveld moeten rijden. 

We zijn rond half 8 weggereden van het huisje in Bexhill. We kwamen gelijk in een file bij Eastbourne, dus maar goed dat we op tijd weg zijn gegaan. In plaats van half 9 kwamen we nu pas half 10 aan op Gatwick Airport, een uur langer in de auto dan gepland. Boarding pass geprint en op naar de douane, maar eerst laatste kop koffie met ons drieën. Dan komt het wel erg dichtbij, het afscheid nemen. Snel afscheid nemen en weer terug naar de auto. Bij de auto had ik wel even een moeilijk moment en kon ik mijn tranen niet tegenhouden. Toen dat eruit was ben ik naar huis gereden om alles op te ruimen en mijn was te doen, zodat ik iets aan het doen ben en niet alleen ga nadenken. De rest van de dag voelde ik mij niet zo geweldig, maar toen de kids thuiskwamen van de vakantie en ik een knuffel kreeg van een van de kids werd het al iets beter. Daarna een vroege avond naar bed en hopen dat het nare gevoel helemaal weg zou gaan. 

Woensdag was gelijk weer een werkdag, dit was goed omdat ik dan tenminste afleiding had. Ik heb de hele dag door geholpen en gespeeld met de kids. Ook was Jasper nu thuis, omdat het vakantie was, dus het was fijn om nu een band met hem op te kunnen bouwen. Ook is het huis verkocht en dit betekend dat ik samen met de familie ga verhuizen. Ze gaan eerst een huis huren voor 6 maanden dus ik maak waarschijnlijk het echte nieuwe huis niet mee, maar ik ga toch verhuizen. Eerste keer in mijn leven en dan gelijk in een ander land. 

Donderdag had ik vrij tot 3 uur, dus ik heb de hele ochtend een rustig aan gedaan. Film kijken, boekje bijwerken en foto’s kijken. Ik heb samen met de familie lunch gegeten, ook was oma daarbij. Ik heb samen met de twee jongens op de trampoline gespeelt. ’s Avonds heb ik eten gekookt samen met Jasper, er was wat over dus hoefde ik niet meer te koken voor mijzelf wat prettig was. Ik kan merken dat ik mij goed voel in het gezin en ik aardig door heb wat er van mij verwacht wordt. 

Ik had een paar uur dat ik moest werken in de ochtend en een paar uur in de middag afgelopen vrijdag. In de ochtend ben ik samen met Bernice, de kids en Tallis naar de Heath gegaan en hebben we een rondje gelopen. De kinderen hebben voor een tijdje op de schommels (gemaakt met een touw en een stok aan de bomen) gespeelt. Toen we terug kwamen hebben we geluncht met z’n zessen en had ik een paar uurtjes vrij tot 3 uur om precies te zijn. Dus heb ik even gefloten (wat ik te lang niet meer heb gedaan, oeps). Jasper hoorde mij fluiten dus kwam die even naar boven (de kinderen mogen meestal niet op mijn kamer komen, maar natuurlijk als ik zeg dat ze even mogen komen dan mag dat). We hebben samen naar muziek geluisterd en gepraat wat erg gezellig was. Ook had die mijn polaroid camera gevonden waarmee we een foto hebben gemaakt. Dit vertelde hij aan Lucas dus heb ik ook een foto met hem gemaakt. Om 2 uur kwam de buurjongen spelen met Lucas en ging Jasper naar de tandarts, waardoor ik samen met Annelise de hele middag een spel heb gespeeld. Nadat ze terug kwamen van de tandarts en de buurjongen weer terug ging naar huis ben ik samen met Lucas en Jasper op de trampoline geweest. ’s Avonds mocht ik ook weer mee-eten met de familie. Daarna ben ik naar boven gegaan en ben ik gaan beseffen dat ik mijzelf best kan redden (ik maak mijn eigen eten, doe mijn was, doe boodschappen, maak mijn kamer schoon, ontmoet mensen en doe een sport). Het was een goede stap om au pair te worden en dat ik mij goed voel met wat ik hier doe. 

Zaterdag had ik de ochtend vrij dus heb ik de radio aangezet, tekenboek erbij gepakt en heerlijk rustig aan gedaan. Vandaag moest Jasper weer terug naar school dus heb ik in die tijd op Lucas en Annelise gepast. We hebben eerst een rondje gelopen om Tallis uit te laten. Daarna hebben we een film gekeken. Nadat Bernice terug was heb ik mij klaargemaakt om met Vanessa naar het vuurwerk te gaan. We kwamen daar om 6 uur aan en hebben een burger gehaald en zijn eerst bij het kampvuur geweest. Om half 8 begon het vuurwerk, het was supermooi en het duurde best lang dus hoeveel geld daar de lucht in was geschoten. Maar het was het zeker waard. Na het vuurwerk zijn we naar een pub gegaan en hebben we een paar drankjes gedaan en diepe gesprekken gehad. Ik was pas half 12 thuis dus gelijk mijn bed in. 

Vandaag ben ik aardig vroeg opgestaan om in bad te gaan. De familie ging allemaal weg dus was ik alleen thuis voor een paar uurtjes. Ik had om half 12 afgesproken met Margot (Nederlandse au pair waar ik al eerder mee had afgesproken) om te gaan lunchen in Wimbledon. Maar voordat ik wegging heb ik nog even snel een was gedraaid zodat dat kon drogen als ik weg was. Het was erg gezellig met Margot in Wimbledon en hebben lang gepraat. Rond 6 uur was ik weer thuis, ik kan wel merken dat het winter wordt want het is hartstikke koud. Het zal mij niet verbazen als het binnenkort gaat vriezen. Dus winterjas kan weer aan. En dan is de week alweer voorbij. Naast de dinsdag een best goede week, weer veel gedaan en een paar momenten dat ik mij echt goed voelde. Op naar volgende week, de vakantie is voorbij dus de kids gaan weer naar school en alle andere activiteiten na schooltijd beginnen weer,

Reacties

Reacties

Heidi

Wakker worden en dan zien dat je een blog hebt geschreven. Heerlijk om zo, al lezend, wakker te worden en weer even in gedachten in Engeland te zijn.

Suus

Ik vind t zo ontzettend stoer wat je allemaal doet! Hopelijk kan ik t in t voorjaar ook komen bekijken, ben erg benieuwd :)
Snel weer skypen!

Wendy

Na een fijne week met je ouders is het ook weer kaal en vreemd om weer te gaan zorgen en werken. Maar als ik dit zo lees heb je het erg getroffen in dit gezin en heb je leuke nieuwe vriendschappen in korte tijd opgebouwd! Geniet van dit speciale gevoel, een super ervaring!!! Leuk om weer gelezen te hebben Anne!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active