annelijnaupair.reismee.nl

Week 3:

Maandag had ik niks gepland. Mijn hoofdpijn was ook nog niet helemaal weg dus daar was ik blij mee. Om 3 uur hebben we de kinderen opgehaald. We moesten Tallis meenemen omdat er weer mensen naar het huis kwamen kijken. Dus zijn we naar een parkje dichtbij de school geweest om daar huiswerk te maken en even te spelen. 

Dinsdag ben ik met 3 andere au pairs gaan lunchen. Ik kon de auto meenemen dus heb ik iedereen opgehaald en zijn we naar Cobham gereden. Daar hebben we lekker geluncht en gekletst. Twee van de meiden waren Frans en de ander was Duits dus ik blijf in het Engels praten. Het verschil in niveau vond ik apart om te merken. En dan ben ik toch aardig blij met mijn Engels. Na de lunch zijn we teruggereden naar Oxshott. Het was half 3 dus  er waren nog mensen in het huis. Dus heb ik nog een keer heen en weer gereden naar de school van de kids. Toen ik terugkwam kon ik even tot rust komen. Om half 4 kwam Annelise thuis, ik heb samen met haar thankyou cards geschreven voor al haar verjaardagscadeaus. Een halfuur later kwam Lucas thuis, kon ik het eten maken en de rest van de avond helpen. 

Woensdag was ik van plan om naar Chessington te gaan. Maar de auto was in gebruik dus dat werd dan toch niks. Dus wat ga je dan doen: kamer stofzuigen, badkamer schoonmaken, wasje draaien en een wandeling maken in het bos. Vandaag ging ik weer mee de kinderen ophalen van school. Na het avondeten heb ik even een skypegesprek gehad met het thuisfront om over de vakantie te hebben in oktober. 

Donderdag ben ik dan toch naar Chessington gegaan. Daar ging ik naar het sportcentrum om toch weer iets van sport te doen. Ik kon het natuurlijk niet vinden zelfs niet met de tomtom, dus veel rondjes gereden. Wat bleek nou moest door poortjes heen, wat ik dacht dat geld zal kosten, maar nee het was gewoon dat je in een soort industrieterrein kwam. Ze waren super aardig bij het centrum en konden mij vertellen wat misschien leuk was voor mij. Ook heeft ze mij een rondleiding gegeven en heb ik mij opgegeven voor een eerste les konga. Weet niet precies wat het is, maar we zullen zien. Toen ik thuis kwam heb ik Tallis uitgelaten. Rond half 5 waren de kids terug van school. Om 5 uur moest ik Annelise naar rainbows (soort scouting knutselgroepje) brengen. In de tussentijd dat Annelise daar was heb ik getennist met Lucas en sandwiches gemaakt voor het avondeten. Om 6 uur kon ik Annelise weer ophalen en begon het hele avondritueel alleen was ik dit keer alleen en waren de ouders weg. Rond half 8 waren de ouders terug dus kon ik mijn eten maken, erg fijn want ik had aardig zin in eten. 

Vrijdag ben ik naar Esher geweest om te kijken of er nog een plek was op de taalschool. Jammer genoeg was alles vol en kon ik er niet meer bij. Ze hebben mij wel verschillende andere scholen als optie gegeven, maar weet nog niet of dat wat gaat worden. Ik heb daarna nog even door Esher gelopen. De rest van de middag heb ik mij vermaakt in het huis. S 'avonds was het oppasavond dus filmavond. 

Zaterdag waren er twee huisbezichtigingen dus ik moest om 10 uur het huis uit zijn. Dus heb ik Vanessa (Duits meisje die in Cobham een au pair is) gevraagd of ik een kopje koffie bij haar kon drinken. Dit kon gelukkig dus ik voor het eerst op de fiets in dit land. Nou dat is een hele belevenis. Geen fietspaden, aan de linkerkant en een heuvel, dus was helemaal uitgeput. Vanaf 12 moest zij oppassen op haar kids dus ik dacht om daarna naar Guildford te gaan. Maar ik ben een beetje blijven hangen, dus om 3 uur fietste ik terug naar huis. Toen ik thuis kwam had de familie vrienden op visite. Het eerste wat Lucas en Annelise zeiden was Annelijn kan je komen spelen. Dat vond ik zo lief, toch leuk om te merken dat ze het gezellig vinden dat je er bent. Nadat ik mijn kopje thee had gezet heb ik dan ook even met ze gespeelt. Ik had daarna een tijdje voor mijzelf nodig om tot rust te komen en zonder kinderen te zijn zodat ik daarna uiteten kon. Om 17:45 heeft Vanessa mij met de auto opgehaald om naar een pub te gaan. We hebben heerlijk gegeten en gezellig gekletst. Het is erg fijn om hier in Engeland iemand te hebben waarmee je super veel praat en blijft praten en waar ik mijzelf bij kan zijn. 

Zondag heb ik s ‘ochtends weinig tot niks gedaan. Heerlijk in bad gelegen, op mijn gemakkie aangekleed en naar beneden gegaan om te ontbijten. Om 2 uur ben ik mee gegaan naar Londen met de familie. Vandaag was Jasper voor het echie in het koor waar hij in zingt. Het was leuk om het een keer mee te maken en de kathedraal was ook super mooi. Na dit alles gingen we terug naar huis en heb ik snel even toast voor de kinderen en mijzelf gemaakt, ben ik naar boven gegaan.
En dan is er alweer een week voorbij. De komende week zijn er ook alweer plannen dus het gaat maar door. Maar elke dag is het leuk om te denken wat ga ik nou weer meemaken. Volgende week ga ik ook verschillende pick ups alleen doen, maar daar horen jullie meer over volgende week ?

Reacties

Reacties

Mirjam

WoW! Wat maak jij n hoop mee. Heel leuk om te lezen. Fijn als je op Facebook zet dat je n berichtje geplaatst hebt. Liefs en geniet ervan

Heidi

Wat maak je veel mee. Super weer om te lezen. Op naar nieuwe belevenissen. :)

Wendy

Klinkt allemaal goed Anne, veel variatie, geen saaie familie om au pair te zijn! Geniet er dus van, van de drukke dagen, maar ook van je nieuwe vrienden, sport, uitgaan en en en! Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active