annelijnaupair.reismee.nl

De eerste week in Engeland

Gisteren was ik precies een week in Engeland!! Alles begon dinsdag 19 september ik moest om 6 uur weg van huis om een beetje op tijd bij schiphol aan te komen. Gelukkig gingen mijn ouders mee, want toen ik mijn koffer ging wegbrengen zeiden ze dat mijn vlucht vertraging had. Een vertraging van 2,5 uur. Ik zou om 10:55 vertrekken en dat was nu 13:30. Dus wat ga je doen als je vertraging hebt, ja inderdaad wachten en een kopje thee drinken, kijken naar de verschillende vliegtuigen vanaf het panaromadak en telkens de site refreshen van de vliegtuigdetails. Gelukkig deed ik dat want ik had minder vertraging in plaats van 13:30 ging het vliegtuig nu vertrekken om 12:00. Ik was daar heel blij mee (ofcourse). Maar dat betekende wel dat ik afscheid moest nemen van mijn ouders en door de douane moest. Dus ja dat dan maar doen. Het viel me mee om afscheid te nemen. Het voelde ook meer alsof ik op vakantie ging en niet wegging voor 9 maanden (met een terugkomst met kerst, maar toch 9 maanden). Na het uurtje in het vliegtuig kwam ik dan aan in Engeland om 12:15, dat is het voordeel van het uur tijdsverschil je gaat weg om 12 uur en je komt aan om aan 12 uur. Ik kwam aan op London Gatwick en daar stond mijn hostmom bernice mij op te wachten. En dan rijd je naar je nieuwe huis, rare gedachte maar het is toch echt zo. Ik was erg moe en hongerig toen ik aankwam dus naar de lunch ben ik naar boven (mijn kamer) gegaan en heb ik mijn koffer uitgepakt en alles een plek gegeven zodat het al een beetje van mijzelf voelt. Op mijn bed lagen twee tekenen van de kinderen met welcome, dat vond ik super lief waardoor ik mij ook welkom voelde. Om iets voor 3 zijn we naar de school gereden om de kinderen op te halen. Annelise is klaar om half 4 en Lucas om 4 uur. De eerste ontmoeting met de kinderen (2 van de 3). Ik was best nerveus, want je komt toch bij ze in huis wonen. Maar dit ging eigenlijk best goed, lieve en leuke kinderen. De rest van de dag was het vooral kijken hoe het allemaal gaat en het ritme van het gezin in mij op te nemen. 's avonds kreeg ik een welkomsdiner met de ouders, wat ik super leuk vond en ik me welkom voelde.

De volgende dagen gingen ongeveer hetzelfde 's ochtends heb ik tijd voor mijzelf. Soms ga ik mee met Bernice om naar een stadje of dorpje in de buurt te gaan. Woensdag gingen we naar de supermarkt om boodschappen voor me te halen, voor het avondeten. Want als je moet eten koken moet je ook iets van eten hebben wat je lekker vind (en weet hoe je het moet koken). Iets voor 3 gingen we weer naar school en halen de kinderen op, daarna huiswerk, even spelen, eten, douchen/bad, verhaaltje, naar bed. En daarna maak ik mijn eten en mag ik kijken of ik naar boven wil of niet. Meestal ga ik naar boven, het is best vermoeiend en alles in het Engels doen. Dus vroeg naar bed. Vrijdag was mijn eerste oppasavond. Dus dat was filmkijken met de kids. Super leuk! Na de film gingen ze naar bed en dan begint mijn eerste weekend in Engeland. Die is al vol dus dat scheelt.

Zaterdag ochtend kwamen er mensen kijken naar het huis dus moesten we het huis uit. Ik was alleen met de kinderen (en de hond) dus zijn we naar een bos dichtbij gegaan om even te wandelen. Er was daar een soort speelplek met zelfgemaakte schommels dus daar konden we ons wel even vermaken. Nadat we terug kwamen konden we lunchen. Rond 15:00 uur zal Jasper thuiskomen, waardoor ik die ook voor het eerst zal ontmoeten en daarna gaan we naar een soort gymzaal waar Annelise haar verjaardag viert voor klasgenoten. Super druk maar ook super leuk voor Annelise.

Zondag was de dag dat ik een bijeenkomst had met heel veel andere au pairs. Dus ik moest alleen met de trein en underground naar London. De trein werkte niet vanaf ons plaatsje dus wat moet je dan. Gelukkig bracht Bernice mij naar Wimbledon waar ik de trein op kon. Ze heeft me ook nog geholpen met het kopen van een treinkaartje :). En daar ga je dan. Hopen dat je de goede trein pakt en anders moet je een andere manier bedenken om er toch te komen. Het ging eigenlijk allemaal helemaal goed. Het was niet eens zo heel ingewikkeld ondanks dat het dat wel lijkt op het kaartje van de underground. Ik kwam aan bij de au pair bijeenkomst en er waren al super veel anderen, maar hoe leg je dan contact? Ja gewoon iemand herkent je van de EHBO workshop in Nederland en dan heb je gelijk contact. Dat ging makkelijk. Alleen die hadden nog geen kaartje dus ik mocht wel verder lopen en zij nog niet. Eén iemand van mijn organisatie herkende mij ook dus die riep me en begon Nederlands te praten wat toch raar is als je in Engeland bent. De bijeenkomst met kijken waar iedereen vandaan kwam. Dus als je land werd genoemd moest je opstaan. Het eerste land wat werd gezegd was Duitsland en meer dan de helft stond op. Er waren maar iets van 6 Nederlandse en twee daarvan kende ik al. Daarna moesten we naar een ballon lopen in welk gebied je woont. Ik woon in Surrey, er waren al best veel mensen daar. Ik ging naast iemand zitten en die was blijkbaar ook van Oxshott. Dus dat was al heel fijn. Ik ging samen met haar verder zoeken naar andere mensen in de buurt. En dan kom je iemand tegen die en Nederlands is en in Cobham woont (plaatsje naast Oxshott). Na een tijdje kom je dan meer Nederlanders tegen en heb je een groepje waar je de dag mee optrekt. Na de bijeenkomst zijn we nog ergens wat gaan drinken en zijn er nummers gewisseld. De terugweg kon ik samen met het meisje uit Cobham reizen. Nu moest ik wel tot Oxshott dus de bus wordt ook getest vandaag. Dus tot Clapham Junction ging het helemaal prima, maar daar moesten we overstappen op de bus. Dus wachten, wachten en nog eens wachten. Het duurde wel 40 minuten voordat onze bus er was. In de bus moesten we ook nog 1 uur reizen. Dus alles bij elkaar was het een lange weg. Het was gezellig en ik had tenminste iemand om mee te praten en in het Nederlands. Ik was erg moe toen ik thuis kwam dus gelijk mijn bed in.

Maandag had ik mijn eerste rijles dus links rijden en ook als je een bocht maakt aan de linkerkant blijven. In het begin bleef ik veel te veel aan de linkerkant rijden, want al die auto's kwamen wel heel dichtbij aan de rechterkant. Maar na een tijdje raak je daar steeds meer aan gewend. Moet alleen nog zelfverzekerd worden met het links rijden en dan komt het goed.

Gisteren (dinsdag) ben ik samen met Bernice naar Walton geweest. Was een leuk stadje dus daar ga ik vast nog een keer heen. Ik denk dat dit zo'n beetje mijn eerste week is, veel nieuwe indrukken en veel wennen aan het leven hier in Engeland. Maar ik kan nu al zeggen dat het een leuke ervaring is!!

Reacties

Reacties

Wouter

Hey Anne, pff drukke week. Fijn dat je het naar je zin hebt. (weet ik a natuurlijk:-). Succes de komende week!

Wilma

Hoi Annelijn, wat leuk om te lezen hoe het met je gaat. Wat heb je al veel te vertellen en dat na nog maar 1 week daar te zijn. Dat zijn wel heel veel indrukken in een korte tijd. Maar wat fijn dat deze eerste week zo goed is bevallen! Jij veel succes verder. En ik hier...op naar jouw volgende verslag! ;-)

Marloes Fröling

Hey Annelijn,
Wat gaaf om je blog te lezen, je schrijft echt heel leuk! En goed om te horen dat je eerst week goed is gegaan, dat maakt het allemaal wat makkelijker voor de komende tijd. Geniet ervan en veel succes! Groetjes, Marloes

Suzanne

Hee Anne!!
Wat een belevenissen zeg, gaaf hoor! Ik ben benieuwd naar de verhalen die nog komen ;)
X Suus

tante Gea en oom Wim

Hoi Annelijn.
Leuk te lezen wat je al gedaan hebt de 1e week. Inderdaad best al wel druk bezig.
Geniet er maar lekker van en wij van jouw verhalen.
Knuffel van ome Willem (en mij natuurlijk)

Melissa

Poeehhh Anne, wat een drukte!!! Maar ook een leuke week! Ben nu al benieuwd naar ke volgende verhaal.
Groetjesssss

Heidi

Ik wist al t een en ander , maar leuk om toch nog andere dingen te lezen. Wat anders ineens he dan de afgelopen weken hier thuis.

Neef Hans

Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt, veel plezier daar. Erg dapper dat je het gedaan hebt!

Tante Net

Hai Anne, wat een drukke week idd al achter de rug! Leuk dat je al zo snel andere aupairs
hebt ontmoet en zo nieuwe contacten krijg! En zoo dapper in je uppie met de trein etc naar
Londen gegaan...kan ik een voorbeeld aan nemen he..?
Succes weer verder, en ik kijk weer uit naar je nieuwe blogverhalen..
Dikke knuffel van mij..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active